

CSA Z662 and API 1104 specify essential variables (requirements) that aim to mitigate risk of cracking by qualifying the weld procedure to equal or more severe conditions than expected in the field. A combination of high stress and brittle microstructures formed during the rapid cooling of high carbon equivalent vintage pipeline steel can create conditions that promote the formation of cracks. Repair fitting dimensions influence cooling rates and restraint conditions. Welding induced cracking during the installation of pressure containing repair fittings is a major concern when welding.
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In-service welding procedures must be designed for these installations per code requirement.
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In order to maintain pipeline operation during repair and maintenance work, operators typically install branch (i.e.

The pop-in related to the separation phenomenon is considerably less critical if compared to the instability due to the brittle propagation of the fatigue crack. Hydrogen affects mechanical properties of the tested materials, mainly reducing fracture toughness and an influence has been observed in Charpy tests. The materials tested here are API 5L X70 and X100 micro alloyed steels, as well as to evidence the toughness resistance of these materials. The main modifications concern the mechanical resistance, toughness at low temperatures weld ability and resistance to embrittlement related to hydrogen.Īiming to enhance the durability and operation of complex pipeline systems, a study based on the mechanics of the elastoplastic fracture in order to determine better prediction of the fatigue life. The influence of hydrogen and low temperature on fatigue life properties, have pushed the utilization of steel procurement specification even stricter than they used to be. temperatures and intensive corrosive process, the occurrence of defects on the pipe body, which compromises the structural integrity of pipelines leading to catastrophic failures. The environment applies, beyond extremely high pressures, low. The presence of gaseous hydrogen, may suffer hydrogen damage and hydrogen embrittlement. Recent discoveries of petroleum and gas reserves in environments with severe operational conditions metallic materials, carbon and low alloy steels, have pushed the utilization of steel procurement specification even stricter than they used to be.

Desenvolvimentos recentes com raiz feita com MAG-TC e enchimento com arame tubular tem dado resultados animadores. A redução do carbono foi motivada também para melhorar a sua soldabilidade e, por este motivo, estes aços são soldados por diferentes processos de soldagem, como o eletrodo revestido. Posteriormente foi implantada a rota de fabricação do aço por laminação controlada seguida de resfriamento controlado (TMCP), com redução de carbono e adição de Nb e Ti para os aços X80, e adições de Mo, Nb, Be Ti para os X100. Inicialmente a rota utilizada era a laminação a quente controlada (TMCR), com utilização de elemento microligante como Nb para os aços X60 e o conjunto Nb e V para os aços X65 e X70, associado a uma redução do teor de carbono. de rotas de processamento termomecânico durante a laminação. Entre eles, a adição de elementos de liga, produzindo os aços ARBL e a utilização. Desde então foram feitos diferentes desenvolvimentos visando aumentar a resistência mecânica e a tenacidade, além de melhorar a soldabilidade. Este trabalho enfoca o desenvolvimento dos aços API para tubulações desde o aço API 5L X42, desenvolvido em 1948, através de laminação a quente seguida de tratamento térmico.
